Alla inlägg under november 2011

Av Hannah Hed - 24 november 2011 21:13

Jag har fått en speciell känsla i kropnnen nu när julsakerna har kommit upp. Det pirrar i magen när jag tittar på pyntet. Jag har aldrig känt så här förrut. Det är en varm och ombonad känsla som finns. Otroligt härligt. Jag känner mig så lugn och hemma på nå vis. 

Jag har tre julfavoriter här hemma som jag tänkte dela med mig av alla tra sakerna har jag fått av farmor. 


                  


// Hannah

Av Hannah Hed - 24 november 2011 17:10

Idag har jag varit ledig så jag har passat på att städa och gjort advent här hemma.

Jag vet att det är lite tidigt men jag vill ha klart det innan söndag och jag jobbar i morgon och på lördag så då fick det bli idag. Jag har inte satt upp några tomtar än det får bli senare. Kring samma tid vi sätter upp granen för sån har Alex bestämt att vi ska ha och inte gör det mig något.


Alex har åkt tillbaka till Tällberg idag, det känns redan tomt. Men han blir bara borta tills på måndag kväll så det är ju inte på värsta viset ändå. 


I morgon ska jag som sagt jobba och sen efter det blir det eventuellt fika på stan tillsammans med mamma. 


Nu ska jag försöka laga någon middag.


// Hannah

Av Hannah Hed - 21 november 2011 18:02

Om mindre än en vecka så är det första advent, tänkt vad fort det går. 

Jag är just nu ensam hemma en stund och passar då på att lyssna på julmusik. Jag blir lite sugen på att göra advent här hemma men det kanske är lite tidigt?

Tror att jag ska passa på att ordna det på torsdag när jag är ledig. Jag vill i alla fall ha det klart innan söndag.


Idag har det varit en riktigt lugn dag. Jag har inte gjort speciellt mycket. Alex väckte mig klockan 13, han tyckte nog att jag hade sovit klart. Jag kan inte annat än hålla med för jag hade då sovit i 14 timmar. Jag var nog lite trött. 

Just nu är jag som sagt ensam hemma, Alex har åkt iväg till sin farmor tillsammans med Erica. 


Jag ska göra lie middag. Idag blir det kotlett och resterna av potatisgratängen som vi åt igår. 


// Hannah

Av Hannah Hed - 16 november 2011 07:37

Jag vaknade ca 07.20 idag det händer inte ofta att jag vaknar så tidigt om jag inte har ställt klockan. När jag vaknade skulle jag kolla vad klockan var och insåg att mobilen hade lagt av på grund av att batteriet var urladdat. Jag blev tvungen att leta reda på laddaren och ordna det, när det var fixat var jag pigg. Då finns det ingen större anledning till att försöka somna om då kommer jag bara vara ännu tröttare när jag vaknar sen kl 10.


Idag blir det några timmar på jobbet och sen ska jag åka ut till pappa och hjälpa honom med datorn.


Nu ska jag fortsätta att titta på Vakna med the Voice. 


// Hannah

Av Hannah Hed - 15 november 2011 22:05

Det kommer väl inte som en chock för många av er när jag säger att jag ÄLSKAR skor.

Här är i alla fall några av dom otroligt snygga skorna som jag just nu vill ha. Alla kommer från Nelly. Nu är det bara av luta sig tillbaka och njuta av dom vackra bilderna som visas.


 

   

     

   


// Hannah

Av Hannah Hed - 15 november 2011 19:33

I onsdags beställde jag två saker från Gina Tricot, längtar så otroligt mycket tills dom kommer. Gina har en leveranstid på 2-3 dagar men kläderna har inte kommit än så idag kontaktade jag kundtjänst så får hoppas att dom kommer snart. 

Koftan är så där mysig och lång så det räcker att ha ett par strumbyxor eller leggins till. 


   


Cardigan 249:-                  Linne 99:-


// Hannah

Av Hannah Hed - 14 november 2011 08:06

Godmorgon kära vänner.

Idag väntar en heldags jobb för mig. Jag ska alldeles strax blåsa, håret, klä på mig, sminka mig och gå till bussen. Jag är sjukt trött men det brukar ju kunna vara så på måndagar.

Efter jobbet vet jag inte riktigt vad jag ska göra, blir nog bara en lugn kväll i soffan. 


Ha en bra dag!


// Hannah

Av Hannah Hed - 13 november 2011 15:20

Idag har det varit en riktig slappardag. Jag har inte gjort speciellt mycket. Diskat lite och plockat ihop men annars har soffan varit min bästa vän. Det är otroligt skönt och välbehövligt med såna dagar när man inte behöver göra något. 

Egentligen har hela helgen varit lugn.

I fredags efter jobbet var jag med Maria. Riktigt roligt att bara sitta hemma och prata en massa skit. I går åkte jag hem till mamma. Jag bakade en kladdkaka och så åt vi middag. Kvällen spenderades hemma med en bra film och lite godis. 


På tisdag kommer Alex äntligen hem. Jag saknar honom så otroligt mycket det är svårt att vara utan varandra så mycket som vi är. Trots att det har gått över ett år sen han började jobba där borta så är det fortfarande lika jobbigt att han är borta varannan vecka. 


Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa lite i min otroligt bra bok!


// Hannah

Ovido - Quiz & Flashcards