Alla inlägg under juli 2010

Av Hannah Hed - 26 juli 2010 10:54

Idag är det grillnatta här i Bollnäs. 

I år kommer jag inte kunna trängas bland en massa folk i olika affärer och inte heller kommer jag kunna lyssna på dom som uppträder för i år ska jag jobba.

Jag börjar klockan 13 och slutar tidigast 21.30 Undrar om det är nå folk som kommer gå på grillnatta i år, vädret är ju inte det bästa.


Nu ska jag äta lite lunch och sen ska jag gå och jobba.


// Hannah

Av Hannah Hed - 22 juli 2010 10:13

Herregud det är snart augusti. Vad fort det går.

Sommaren är snart över (ja jag överdriver inte) och det enda jag har gjort är att jobba. Det kommer vara värt det när pengarna kommer men ändå.

I augusti åker vi till Grekland en vecka. Alex har tjatat om att vi ska börja packa sen i mars och nu är det faktiskt snart dags att börja packa. 


Men innan vi ska åka till Grekland ska jag och mina syskon bjuda ut våran pappa eftersom att han fyller 60år den 28e. Det ska bli jätte roligt att åka iväg vi syskon och pappa, det är något som aldrig har hänt förr tror jag.


Nu ska jag stoppa i mig en tidig lunch och sen ska jag jobba på nästa ställe.


// Hannah

Av Hannah Hed - 18 juli 2010 18:55

Så var söndagen snart över, herregud vad helgerna går fort. Inte går två arbetsdagar så här fort i alla fall. 

I morn är det som sagt dags för en ny arbetsvecka. Är så avis på Maria som är på semester runt om i Sverige. Det vill jag också göra, det får bli nästa sommar.

Jag ser verkligen fram emot att åka till Grekland, det ska bli så skönt att komma iväg en vecka och bara vara.


Det var allt jag ville säga för tillfället.


//Hannah

Av Hannah Hed - 18 juli 2010 10:54

Godmorgon! 


I morse vaknade jag vid halv 10 jag låg kvar en stund och sen började jag plocka ihop smutstvätt eftersom att jag skulle börja tvätta klockan 10.

Vet inte riktigt vad jag ska göra mer än att tvätta, kanske åker till mamma.


För ca en månad sen så gick jag med i en sida där man prenumererar på scrapdsaker. 

Men jag har fortfarande inte fått min första låda, börjar fundera på när den kommer. 

Ska det verkligen behöva ta en månad innan lådan kommer?

Hoppas att den kommer snart. Jag har bestämt mig för att jag ska vänta med att scrapa tills jag har fått ihop några lådor så man har lite att välja på.


Nu ska jag gå och titta till tvätten.


// Hannah

Av Hannah Hed - 17 juli 2010 23:13

Jag la varken ansiktsmask eller noppade ögonbrynen ikväll.

I ställer hyrde jag en film och låg och bölade för mig själv.

Jag kollade på En ung Jane Austen gud vad bra den var.

Jag grinade några gånger under filmens gång, men jag har väldigt lätt att gråta till filmer. 

Jag älskar filmer som utspelar sig på 1700-1800 talet. 


Nu ska jag snart gå och lägga mig. 

I morn ska jag springa i tvättstugan och sen ska jag börja packa lite smått.

Finns några saker så som gardiner och böcker som jag redan kan packa. 

Vi vet fortfarande inte när vi får flytta ut. Hoppas på 1 augusti men det blir knappast så. 


Godnatt gott folk!


// Hannah

Av Hannah Hed - 17 juli 2010 18:33

För lite mer än en timme sen bestämde jag mig för att jag skulle gå ut och gå en sväng. Sagt och gjort så bytte jag kläder och gick ut. Men jisses vad varmt det var.

Jag blev borta ca 45min, det gick ju nästan inte att andas. 

Men 45min är bättre än inga minuter i alla fall så jag ska väl vara nöjd med det.


Nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag nog hyra en film.

Måste komma på vad jag ska äta till middag också. 


// Hannah

Av Hannah Hed - 17 juli 2010 13:18

Det var ett tag sen sist jag skrev, känner att jag inte har så mycket vettigt att skriva så därför blir det inte av. Plus att jag jobbar ganska mycket just nu.

Semester vad är det? Sånt sysslar inte jag med i alla fall och inte många andra heller i min ålder. Det år vårt jobb att jobba när alla andra är på semester.


Idag är det lördag, det betyder fest för många men inte för mig. Jag har ingen ork helt enkelt. Jag är helt slut efter att ha jobbat på två jobb varenda dag den här veckan. 


På fredag kommer storasyster Annika upp igen, saknar henne. Hon bor ända nere i Småland så vi träffas inte så många gånger per år. 

Men på fredag får jag träffa henne i alla fall. KUL!


Nu ska jag käka!


// Hannah

Av Hannah Hed - 12 juli 2010 12:36

Värmen verkar hålla sig lite ett tag till. Men man ska väl inte klaga, det är bara att tänka tillbaka på den kalla vintern. Men jag tycker att det kan vara nå mellanläge.


Jag ska strax bege mig till Guldfynd och jobba två timmar. Alex ska skjutsa mig för han och Johan ska åka till deras farmor i Söderhamn en stund.


I september när vi flyttar så kan vi inte ta med Harry, vi får inte ha honom i lägenheten. Så han måste få ett nytt hem, gärna där han får vara ute och leka.

Så om det är någon som känner någon som vill ha en hankatt så är det bara att säga till...


// Hannah

Ovido - Quiz & Flashcards