Alla inlägg under juli 2010

Av Hannah Hed - 11 juli 2010 18:39

Gud vilken underbar helg det har varit. Alex och jag har inte gjort annat än att njuta av att vara tillsammans igen. 

En vecka är lång tid men det kommer bli värre.

Har vi otur nu så kommer vi inte ses på tre veckor. Vi måste spara pengar och det kostar en del att åka från Mora till Bollnäs så därför blir det att Alex får vara kvar i Mora tills han har två veckors ledighet.

Om det inte blir så att vi blir av med lägenheten 1 aug. Hoppas!


Nu ska vi gå och handla lite sen kommer Matte och Josse hit och tittar på fotboll.


// Hannah

Av Hannah Hed - 7 juli 2010 22:01

Klockan börjar närma sig sovdags. Jag försöker komma i säng innan klockan 23 varje kväll. Det tar nämligen en stund för mig innan jag lyckas somna (förutom igår).

Ikväll tänkte jag läsa en stund innan det är dags att sova.

Måste varva ner lite.

Jag ska även prata lite med älsklingen. Saknar honom så obeskrivligt mycket.

Snart kommer han hem igen och så blir han hemma i några dagar.


I morn väntar en dag fullproppad med en massa jobb. Men som sagt det är så jäkla värt det när lönen kommer i augusti.

Alex och jag pratar om att vi ska åka någonstans bara han och jag när vi har fått lön i augusti. Vi får se om vi åker inom Sverige eller om vi åker utomlands.


Nu ska jag lägga mig och läsa.


// Hannah

Av Hannah Hed - 7 juli 2010 18:14

Om ca en och en halvtimme (klockan 20) så börjar Miss Marple.

Någon av er som har sett det?

Skit bra är det i alla fall. Det handlar om en äldre dam som löser mordgåtor. 

Deckare på sommaren är lika självklart för mig som jordgubbar och myggor.

Så om ni inte har sett Miss Marple någon gång så tycker jag absolut att ni ska ge det en chans.


 

Miss Marple, onsdagar klockan 20-22 på tv4


// Hannah 


Av Hannah Hed - 7 juli 2010 13:50

Jag har en dröm om en egen walk in closet. Just nu bor vi alldeles för litet för att det ska vara möjligt. 

Men tänk er att ha ett eget rum fyllt med kläder, skor, smycken och andra accessoarer. 

En dag ska jag ha det.


Tänkte bjuda på en bild på Mariah Careys walk in closet. Den är riktigt fin.


  

Mariah Careys vackra walk in closet


// Hannah

Av Hannah Hed - 7 juli 2010 10:39

Igår satt jag inte still många minuter under dagen och kvällen.

När jag kom hem vilade jag lite sen så började jag städa hemma.

Jag hängde upp nya gardiner som jag köpte förra veckan till vardagsrummet och så bytte jag duschdraperi (födelsedagspresent av mamma) och så hängde jag upp nyinköpta handdukar. 


Idag har jag inte lika mycket jobb på gång. Jag städar till tvåtiden sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Är sugen på att hitta på något men jag vet inte vad.


Nu ska jag göra lite mat, magen kurrar!


// Hannah

Av Hannah Hed - 6 juli 2010 11:43

Jag är så sugen på en förändring. Alla som känner mig vet nog att jag tröttnar rätt fort på saker och ting.

Nu vill jag att något ska hända igen men problemet är att jag vet inte vad jag ska förändra. Ska göra om lite här hemma ikväll får se om jag nöjer mig med det. 


Nu ska jag i alla fall blåsa håret och göra mig klar för att gå till jobbet.


// Hannah

Av Hannah Hed - 6 juli 2010 10:55

Jag är hemma nu en sväng, har precis duschat och jag håller på med mat också.

Klockan 13 börjar jag på Guldfynd och jag jobbar där till 16.30 efter det ska jag städa på Hedhamre. Så än har jag några arbetstimmar kvar.


Inatt blev det inte många timmars sömn, det var så grymt varmt plus att det åkte en massa mopeder utanför lägenheten som lät jätte högt.


Nu ska jag fortsätta med maten och göra mig klar för att jobba på nästa ställe.


Ha en bra dag!


// Hannah

Av Hannah Hed - 5 juli 2010 23:31

Jag borde egentligen sova för länge sen men jag har så svårt att somna själv nu när jag är van att ha Alex vid min sida. Sen så är det så jäkla varmt också så jag bara ligger och vrider och vänder på mig.


Det blev ingen städning av lägenheten, men jag tog reda på all disk i alla fall.

Städningen får vänta tills i morgon. Lovar att all skit är kvar då också så det är ingen fara. Men innan jag kan städa hemma så ska jag jobba.

Först mellan 7 och 11 med att städa på Pionen sen 13 till 16.30 ska jag jobba på Guldfynd och efter det ska jag till Hedhamre och städa i ca en timme. 

Tur att det bara gäller några dagar, det blir ganska mycket att göra.


Nu ska jag försöka sova igen.


Jag ska verkligen försöka bli bättre på att lägga in bilder.......


Jaja, godnatt sov så gott!


// Hannah

Ovido - Quiz & Flashcards