Alla inlägg under januari 2012

Av Hannah Hed - 27 januari 2012 09:27

Jag har varit lite frånvarande här nu i några dagar. Jag har fullt upp med jobb och flytten. 

Idag är jag i alla fall ledig så jag ska försöka göra så mycket som möjligt så allt är klart ikväll när Alex kommer hem. 

Det är egentligen inte så mycket kvar. Jag har packat allt förutom sängkläderna vi använder. Jag ska strax putsa fönstret i rummet och sen skura badrummet. Efter det ska jag "bara" plocka ihop så allt inte står huller om buller. 


Hoppas att ni mår bra!


Av Hannah Hed - 23 januari 2012 14:05

Idag har jag varit på promenad tillsammans med Maria, Carro och lilla Alexander. Vi var ute i en timme. Så himla skönt att komma ut lite. 

När jag kom hem så hade Alex gjort lunch så det var bara att sätta sig och äta. Nu är han i Alfta och slipar ett vitrinskåp. Jag ska plocka ihop lite och diska. 


Hoppas att ni har en bra dag!

Av Hannah Hed - 22 januari 2012 16:48

Kommer ni ihåg leken gömma nyckel?

Dom senaste dagarna har jag ofrivlligt fått "lekt" den leken. Jag har fått letat fågel, fisk och mitt i mellan efter våran extra nyckel. Saken är den att vi aldrig har använt den och dumt nog inte satt den i tuben där den ska vara. Den har legat i en låda i påsen som man får nycklarna i. Nu när vi ska till och flytta så måste man ju lämna in alla nycklar annars får man betala ett cylinderbyte. 

Nu ikväll kollade jag under rumsmattan om den hade hamnat där och tro på fan att det hade den! 

Är otroligt lättad över att vi slipper betala den extra utgiften av cylinderbyte!


Av Hannah Hed - 22 januari 2012 16:27

Jag ligger i soffan och tittar på världens bästa serie (efter vänner förstås) The big bang theory. Det är hysteriskt roligt. Min favorit är Sheldon. 


   

Av Hannah Hed - 22 januari 2012 15:22

En av mina absoluta favoritfilmer är klassikern Borta med vinden. Filmen är från 1939 med Clark Gable och Vivien Leigh i huvudrollerna. 

Filmen är ett romantiskt drama som utspelar sig under det Amerikanska inbördeskriget. 

Det är inte alla som tycker om den typen av filmer som utspelar sig under 1800 talet men jag anser att det är dom finaste. Med en massa fina klänningar. 


     

Av Hannah Hed - 22 januari 2012 14:24

Idag till lunch så tog jag reda på kycklingresterna som var i kylen. Jag gjorde en härlig kycklingsås och till det kokade jag pasta. 


I kycklingsåsen hade jag:

Kyckling

Morötter

Cremé fraiche 

Mjölk

Sweet chilisås

Sambal oelek 


Det fick koka ihop under tiden pastan blev klar. Mums!

Av Hannah Hed - 22 januari 2012 13:21

I morse vaknade jag strax efter 8 och så tänkte jag att jag skulle sova en liiiten stund till. Det gick ju bra, nästa gång jag slog upp ögonen så var klockan 11.57 Suck. Nu har jag plockat ihop lite här hemma och så sitter jag och väntar på att Matte ska komma och hälsa på. 


Av Hannah Hed - 21 januari 2012 19:53

Jag har nyss lagt mig i soffan efter en dag på vift. Jag har först jobbat några timmar och sen har jag umgåtts med Elin.


Nu ska jag bara slappa, funderar på om jag ska titta på en film men jag vet inte riktigt vad jag ska se. Är det någon som har något filmtips?


Har ni haft en bra dag?


Ovido - Quiz & Flashcards