Alla inlägg under januari 2013

Av Hannah Hed - 15 januari 2013 18:48

Står vid spisen och lagar kvällens middag. Spagetti och köttfärssås. Iris sitter på golvet vid spisen och hoppas på att jag ska tappa något.
Jag gör en traditionell köttfärssås men tillsätter liiite sambal för att få en extra krydda. Prova om ni inte har gjort det. Räcker med en halv till en tesked beroende på hur starkt man vill ha.

Av Hannah Hed - 11 januari 2013 22:06

Idag fick jag äntligen paketet från Jotex som jag har väntat på. Jag hade ju bland annat beställd gardintyg till köket. Allt annat utom gardintyget kom som jag hade beställt. På orderbekräftelsen och leveransbeskedet så var tyget med men nu på följesedeln så stod det slutsålt. Typiskt. Det var ju det jag mest var ute efter.

Ska kolla om jag hittar nå andra gardiner sen. Lite surt är det.


Ikväll har vi varit ut till pappa en sväng. Fikade lite och så. Sen tittade vi in hos farmor. 


Nu tittar Alex på något dåligt mat/reseprogram och jag funderar på vad jag ska hitta på.


I morgon blir det Mobackes med Anna och Mattias.

Av Hannah Hed - 10 januari 2013 13:54

Jag sitter just nu och plöjer igenom dom nya avsnittena av Morden i Sandhamn. Jag har läst alla böcker så det är kul att se filmerna också. Men det är mycket som skiljer dom åt. Personligen tycker jag att böckerna är bättre.


Jag är fortfarande lite förkyld, förstår inte  hur länge jag ska behöva vara det. Vill verkligen träna. Jag blir så rastlös. 



Av Hannah Hed - 7 januari 2013 21:26

Jag blir galen på denna blogg. Häromdagen så loggade jag in för att byta profilbild (tänkte att det var dags). På något sätt så lyckades jag göra så att bloggdesignen gick tillbaka till vanligt, alltså svart/vit. Har provat ändrat den flera gånger men lyckas inte. Jaja just nu orkar jag inte ändra nå mer. Ordnar det kanske sen. Skulle vara roligt med en helt enken desgin men jag har ingen aning om hur man gör. I så fall kanske jag måste byta bloggportal. 

Ska prova mig fram...

Av Hannah Hed - 4 januari 2013 21:27

Avslutar kvällen med vindruvor och en burk cola.
Tänkte bjuda på den enda bilden som jag knäppte på nyårsafton.
Alex sitter i soffan med underbara Molly och Måns!

Av Hannah Hed - 4 januari 2013 19:07

Idag gjorde rent fyra glasflaskor som det har varit lemonad i. Det har nu blivit fina vattenflaskor av dom!

Av Hannah Hed - 4 januari 2013 17:23

Mamma var snäll och kom hit med Alvedon, vindruvor och en inredningstidning till mig idag. KÄRLEK! Snäll mamma jag har.

Jag har iaf blivit så pass pigg att jag kan jobba imorgon. Ska bli så skönt att få komma ut och se något annat än lägenheten!

Av Hannah Hed - 4 januari 2013 13:09

Jag har precis klickat hem lite nya saker från Jotex. Bland annat ett jätte fint tyg som jag ska sy gardiner till köket av.

Om det blir hissgardiner eller vanlig kappa det har jag inte bestämt än.


 

Gardintyg 29,90kr/metern


 

Sockerskål 24,90kr


 

Tavla 19,90kr


 

Doftljus 2-pack 29,90kr

Ovido - Quiz & Flashcards