Alla inlägg under mars 2010

Av Hannah Hed - 31 mars 2010 09:14

En dag kvar till påsk. Inte för att jag bryr mig speciellt mycket om påsken. Det är ju samma mat som jul och så. Men det ska bli mysigt att träffa nästan hela familjen igen.


Idag ska jag äntligen klippa av mig mitt slitna hår. Vet inte riktigt hur jag ska klippa mig än, klipper väl topparna bara eller nå.

Innan jag ska iväg och klippa mig ska jag ner på stan.

Måste börja göra mig i ordning.


Vi höres!


// Hannah  

Av Hannah Hed - 30 mars 2010 11:53

I söndags var vi iväg på Ikea. Vi hade en riktigt bra dag.

Skönt att komma iväg lite.

Det följde med en massa saker hem dels från Ikea och dels från en annan affär. Visar sakerna lite senare.


Just nu sitter jag och väntar på att pappa ska ringa. Ska följa med honom på Albert och Herbert sen ska jag åka med honom ut till Mödänge. Skönt att få komma hem lite...


// Hannah  

Av Hannah Hed - 27 mars 2010 11:24

Åh den här helgen har jag längtat efter. I morn bär det av till Ikea. Jag ska lägga mig tidigt ikväll så det blir söndag fort.


Igår var jag till Eva tillsammans med Carina och Daniel. Vi hade otroligt mysigt.

Åt pizza och tittade på finalen av Let's Dance. Mattias stod kvar som segrare, jag har inte följt programmet så jag hejade inte riktigt på någon.


Idag ska jag och Alex gå ner på stan en sväng sen får vi se vad som händer.


Ha en bra lördag!


// Hannah  

Av Hannah Hed - 25 mars 2010 16:15

Snart är arbetsveckan slut, det ska bli skönt med lite helg.

I morn är det butiksjobb som gäller mellan 12-14 och sen direkt efter det ska jag städa en timme på mammas jobb.

På söndag blir det en tripp till Valbo. Vi ska äntligen köpa ny tvbänk.


Nu ska jag ta och byta om och gå till gymmet!


// Hannah  

Av Hannah Hed - 24 mars 2010 20:40

Tänk att snart är det helg igen, veckorna går så himla fort nu när jag har börjat jobba.

Idag var det städjobb som stod på jobbschemat.

När jag kom hem var tanken att jag skulle städa lägenheten också eftersom Alex hade varit duktig och tagit reda på all disk. Men direkt efter att jag hade slagit ner röven i soffan så kände jag hur trött jag blev, tänkte att jag skulle ta städningen i morgon men på något vis lyckades jag samla ork till att städa lite här hemma också.

Passade på att göra rent kylen invändigt också, det var välbehövligt.

Nu är det bara dammsugning och golvtorkning kvar men det får jag ta i morgon för nu har jag ingen ork längre.

Det är inte skit roligt att jobba åtta timmar på dagen med att städa och sen göra samma sak när man kommer hem, men så är det.


Nu har jag precis duschat så nu har jag slagit ner röven i soffan igen och inväntar Grey's anatomy. Hoppas jag orkar kolla på hela avsnittet idag (förra veckan gav jag upp efter 20min och så gick jag och la mig).


Hur har eran dag varit?


K R A M


// Hannah  

Av Hannah Hed - 21 mars 2010 18:41

Det blev ingen vinst för Bollnäs idag. Men det var riktigt roligt att dom gick till final i alla fall. Det är bara att komma igen nästa år och då knipa guldet.


// Hannah  

Av Hannah Hed - 21 mars 2010 10:30

Idag är den dagen Bollnäs har väntat på i över 50 år.

Bollnäs spelar SM-final på studenternas i Uppsala.

15.45 blåser dom igång matchen och jag och säkert alla andra i Bollnäs kommer sitta och heja på sin älskade hemstad. Många kommer även vara på plats och jag är ganska avis på dom.


Innan matchen börjar ska jag försöka städa lägenheten lite och äta lite lunch. Får se om vi får nå främmande idag så jag bakar nå.


Ha en bra söndag (trots den nykomna snön)


 


// Hannah  

Av Hannah Hed - 20 mars 2010 21:43

Det är lördagkväll, jag sitter hemma med väldigt skitigt hår och världens huvudvärk som vägrar att ge med sig.

Pratade med Elin för ett tag sen och hon tyckte att jag skulle följa med ut ikväll. Men jag tackade nej på grund av mitt skitiga hår, huvudvärk och brist på pengar.

Det sistnämnda var inget problem med tanke på att det är gratis att gå in före 22.30 men det är ändå roligare om man har lite pengar att göra av med.


Jag får spendera resten av kvällen med körslaget. Min favorit hittills är Marie Picasso, dom var riktigt duktig.


Åh en rolig grej är att vi har kommit på vad vi ska köpa åt pappa i födelsedagspresent. Han fyller inte förens 28 juli men han fyller 60år så vi ville göra något lite mer speciellt för våran älskade far. Så jag och mina tre systrar har kommit överrens om två saker till pappa. Jag vet att han verkligen kommer uppskatta båda sakerna.


 

Bjuder på en bild på mig och Alex från sommaren 2008


// Hannah  

Ovido - Quiz & Flashcards